SEO Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti vagyis nem fizetett keresési eredményekben.
 
A SEO vagy keresőoptimalizálás jelentése, tevékenység lényege: egy weboldalt vagy webáruházat bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni.

Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást, érdeklődött szerez.

Annak érdekében, hogy a weboldal jó helyet szerezzen meg a találati oldalakon, a weboldalt a Google algoritmusaihoz kell “igazítani”. Minél jobban van egy weboldal, webshop keresőoptimalizálás elvégezve az oldalon, annál több látogatót vonzz a honlap.
 
Jelenleg a SEO, keresőoptimalizálás Magyarországon szinte teljes mértékben a Google keresőjére történik, mivel ez vált egyeduralkodóvá több országban, köztük hazánkban is.
 

A keresőoptimalizálás kapcsán fontos tudni, hogy a keresések soha nem valós időben zajlanak, az oldalakat a keresőrobotok járják be rendszeres időközönként, az általuk fontosnak tartott információkat pedig eltárolják róluk. A keresőrobotok “letérképezik” az oldalt, hogy keresőoptimalizálás szempontjából mennyire keresőbarát, mennyire mobilbarát az adott oldal.  Kereséskor ezen eltárolt adatok között keresnek a keresők, a minél gyorsabb eredmény érdekében.

SEO, keresőoptimalizálás szempontok, tényezők például: a weboldal felépítése, sebessége, gyorsasága, mobilbarát kialakítása, SSL tanúsítvány megléte. Továbbá keresőoptimalizálás szempontjából fontos a címsorok, meta leírások, navigációk, belső linkek, formázások kidolgozása.

A keresőoptimalizálás, vagyis egy oldal SEO- ja mindig elemzéssel indul.

Honlap, webshop készítésnél fel kell mérni azokat a paramétereknek, dolgoknak az értékeit, melyek keresőoptimalizálás szempontjából a keresők számára is meghatározok.

 
Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást, érdeklődött szerez.
A SEO különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresés, videókeresés, helyi keresés vagy tudományos keresés vagy iparág-specifikus keresés.
 
Marketing stratégiaként a keresőoptimalizálás figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weboldal optimalizálása állhat az oldal tartalmának szerkesztéséből és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében.
 
A SEO- k rövidítés a keresőoptimalizáló emberekre (angolul search engine optimizers) is vonatkozhat, akik a keresőoptimalizálást végzik. A keresőoptimalizálók a SEO- t mind külön álló projektként, mint egy marketingkampány részeként is szolgáltathatják. A keresőoptimalizáló technikák a weblap fejlesztésébe és dizájnolásába is beépíthetők. A keresőbarát kifejezés az olyan, weboldalra, menüre, képre, videóra, online boltra használható, amelyeken elvégezték a keresőoptimalizálás folyamatát.
 
A keresőoptimalizálás területén szükséges a folyamatos kutatások és vizsgálatok végrehajtása és követése.